Svårt att gå upp.

Varje morgon de senaste dagarna
har det varit pest och pina att pilla sig upp ur sängen.
Ångest till max och ifrågasättning varför jag bör gå upp..
min hjärna och kropp vill inte.
min hjärna och kropp vill hoppa ut genom fönstret.
hoppa hoppa hoppa, fegis!!
det ekar i mitt huvud.
Jag är fan inte feg säger jag tillbaks.
fan, en vacker dag kommer jag hoppa.
vare sig jag vill eller inte!
helvete.

har iaf inte skadat mig på flera veckor.
hejja mig.
det känns faktiskt förjävligt.
jag vill, fast ändå inte!
vill så gärna för att få bort allt det andra som känns och gör ont.
men vill inte skada mig, för mina näras skulll.
och för min skull.
nu ljög jag.
för mina näras skull räcker.

idag kanske vi ska in till stan.
får se om jag orkar.
ska fira kroken.
men det känns jobbigt, eftersom det är bröllopet och en massa folk,
jag hatar folk.
usch!

har varit duktig och gjort min hemläxa från terapin iaf i 3 dagar nu.
ätit frukost, lunch OCH middag!
veckan innan var jag mindre bra.
åt ett ägg en dag.
en tallrik fil en annan.
gick faktiskt ner 4kg på 2 dagar!
mer mer mer.
:)

hejdå.

Kommentarer
Postat av: Sophie

Massor av tankekramar från mig. Känner så väl igen hur du mår Emelie, vet att det inte är någon tröst men ibland är det skönt att veta att man inte är helt ensam om sitt kaotiska mående. Finns här om du vill prata. Hoppas du vet det. / Sophie

2010-06-19 @ 18:55:37
URL: http://sophiepropp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0