Avundas aldrig någon hans sken av lycka, du känner inte hands hemliga sorger!

Dagen började som dom flesta andra dagarna.
känns som någon har tagit min hjärna och skakat omkring i ett år eller två.
snurrig som få och trött och efter.
fattar inte mycket idag.
ångesten ligger som en heltäckningsmatta över bröstet.
går inte att sopa eller tänka bort.
fan!

jag orkar verkligen inte vara jag längre.
orkar inte mina tankar.
mina skeva skeva tankar.
dom som säger till mig dagligen hur ful, äcklig, fet och värdelös jag är.
tankarna som får mig att bli avundsjuk på andra.
hatar att känna avund.
det gör ont.
man känner sig ännu sämre.
får leta glädje i mitt liv istället för andras.
kanske blir bättre då?

ja, jag orkar fan inte mer iaf.
längtar tills terapin börjar.
så jag kan lära mig att vara en "normal" människa.
inte låta mina tankar och min ångest ta över hela mitt liv.

börjar ramla ner igen.
tankarna flyger runt kring sjävlskadebeteendet.
jag vill rista in fula saker på min fula kropp.
men en liten del säger, "Stopp och belägg! nej!"
dock börjar ja sidan ta över mer.
jippie.

har varit lite tankarna på inläggning.
men jag vill inte.
mina läkare har ju velat lägga in mig på psyket varje gång jag har träffat dom.
verkar jag så svag?
neh, det är nog alla konstiga tankar dom tänker på.
så jag inte skadar mig eller tar livet av mig.
som sagt, "Jag vill inte dö, jag orkar bara inte leva!"

Nu ska jag göra dumheter.
fan!


Kommentarer
Postat av: josefin

http://norrlandsbilden.norrmejerier.se/tavlingsbidrag/segelbat

snälla rösta på mej 5st hjärtan vore suuper, jag kan vinna en kamera!:D

2010-04-25 @ 16:57:14
URL: http://josefinlundmark.blogg.se/
Postat av: josefin

TACK:D

2010-04-25 @ 17:32:01
URL: http://josefinlundmark.blogg.se/
Postat av: sophie

Emelie, jag känner igen mig i varje ord du skriver. Jag brottas med samma jävliga tankar varje dag. Vill bara att du ska veta att du inte är ensam, vill du prata så finns jag här. Ibland är det skönt att prata med någon som har samma problem.



Ta hand om dig fina du! Kram Sophei

2010-04-27 @ 10:24:47
URL: http://sophiepropp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0